Rize Maçı Eziyeti

Beşiktaş: 1  -  Ç.Rizespor: 1
2014-2015 Süleyman Seba Sezonu - 2.Hafta

Bir mekanda (bana göre kötü oynayıp şansla kazandığımız) deplasmandaki Feyenord maçını izlerken “bu takımda bir türlü kendini aşamayan, bir türlü iş yapmayan, hep iş yapma ihtimaline para verdiğimiz, bal yapmayan eşek arılarından bıktım usandım, elin oğlu top oynar, bizimkiler geveleyip duruyor, ne zaman kendinizi aşıp maç kazandıracaksınız bu takıma?” dediğimde, “abi o beğenmediğin adamlar çatır çatır top oynuyorlar!” diyerek itiraz eden tanımadığım delikanlıya, “futbol böyle bir oyundur işte, herkes aynı maça bakar ama farklı şeyler görür, mesela ben senin gördüğün o çatır çatır futbolu göremiyorum, sen de benim gördüğüm eşek arılarını göremiyorsun” demiştim.

O günle bugün arasında yalnızca 2 maçta (Arsenal maçları) Beşiktaş benim tabirimle 'langırt takımı' gibi takım halinde savunma yaptı. Hücumda Demba Ba’nın kalitemizi aşan oyun anlayışı ve hücumu yönlendirmesi sayesinde takım kendini aşma sinyalleri vermişti. Ama Demba Ba’sız ve oyun kurucusuz oynadığımız iki lig maçında yine eski kısır halimize geri döndük. Geçen yıldan tek fark, Almeida yerine Cenk Tosun’un oynuyor olması.

Kadroya bak; eski tas, eski hamam! Yönetim koca bir yaz ne yaptı? Tribünlerin boş kalmasının önemli bir sebebi de bu aslında. Hoca takımın sağ bekini beğenmiyor, orta sahanın 2 oyuncusuyla oynuyor, olmadı sol beki oynatıyor. Ama yönetim takıma yaz boyu 1 sağ bek getiremiyor. Beşiktaş senelerdir oyun kurucusuz. Nihayet iyi biri transfer ediliyor ama adam antrenmanda sakatlandığı için oynayamıyor. Ne zaman oynayacağı da şimdilik belli bile değil. Nihayet Avrupa'dan hem de Chelsea'den kendini ispatlamış iyi bir golcü transfer ediliyor ama o da sakatlanıyor, ligde henüz yok. Kanatlar bal yapmayan eşek arısı misali topu geveleyen adamlardan kurulu. Tabi tribünler boş kalır...

Oyun kurucusuz Beşiktaş sahada başsız tavuk gibi anlamsızca çırpınıp durdu. Pozisyon üretemeyen Beşiktaş hücumcuları normal olarak 1 puanı kopardıklarına seviniyorlar. Gol pozisyonu üreticisi orta sahadır. Orta sahanın ikinci görevi rakip atakların gelişimini önlemekse, birinci görevi de kendi forvetlerine pozisyon üretmektir. Sosa’nın sakatlanması gerçek anlamda talihsizliktir. Alternatifsizlik de Bilic’in talihsizliği olsa gerek! Oğuzhan bu sezona niye cezalı başladığını ve takımı 2 maçta nasıl liderlikten ettiğini düşünüp yansın, ders alsın.

Bu Gökhan Töre’de ne buldular da 4,5 milyon Euro verip aldılar, hayret doğrusu. Beşiktaş hücumu Olcay ve Töre’nin istikrarsız hücumlarından doğacak karambollere kaldı “yine”. Pektemek de insan ve olağanüstü başladığı sezonun henüz ikinci lig maçında aslına döndü. Cenk Tosun “tıpkı Almeida gibi” kimse pas vermediği için ektin olamadı. Herkes Maradona, herkes kendi kral olmak istiyor. Uğur Boral, sol bekte Motta’nın yedeği olan İsmail’in yedeği.. Sol açıkta ise Olcay’ın yedeği olan Kerim’in yedeği.. Aldığı parada zerre kadar gözümüz yok da niye takımda tutulduğunu anlamıyorum. Uğur dururken mesela Holosko’nun gönderilmesini hiç hazmedemiyorum. Kendi yerini önce Atiba, sonra Necip daha sonra da sol bek İsmail’e kaptıran sağ bek Serdar takımda tutulurken yine mesela Holosko’nun gönderilmesini hazmedemiyorum.
 
Hakemler bence de kötüydü. Bana göre de Beşiktaş'ın 2-3 penaltısı verilmedi, Beşiktaşlı oyunculara arkadan sarmaş dolaş sarılıp düşüren faul çalınan ama kart görmeyen Rizeli oyuncular vardı! Ama orta yerde gol pozisyonu üretemeyen bir de koskoca Beşiktaş gerçeği vardı...
 
Maçın ayrıntıları için kulübün resmi sitesine göz atabilirsiniz:
 

Bumerang - Yazarkafe

Google